دهک  | dehak
7:53:20 - پنج‌شنبه 11 ژوئن 2020
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا

همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا
یک مقام مسئول با تاکید بر الکترونیکی کردن توزیع کالا‌ها گفت: از ظرفیت اتاق‌های اصناف، تعاون، سازمان میادین ومیوه و تره بار استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صمت، محمدرضا کلامی در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صمت گفت: بخش زیادی از کار ما در ستاد تنظیم بازار در حوزه هماهنگی بین دستگاه‌ها و بیش از ۴۲ درصد مصوبات در حوزه تأمین کالا‌ها بوده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: سال گذشته ۱۵ درصد تصمیمات ستاد تنظیم بازار در حوزه توزیع و عرضه، ۱۴ درصد در حوزه نظارت و بازرسی و ۹ درصد در حوزه قیمت گذاری و کنترل قیمت بوده است.

وی گفت: تأمین حداکثری کالا‌های اساسی و ضروری مردم با قیمت‌های مناسب با اولویت تولید داخل از اهم برنامه‌های ما است ضمن اینکه کارآمد کردن نظام توزیع ضروری است و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

خبر جدید  توافق غیررسمی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی برای افزایش قیمت گندم

کلامی با بیان برخی اولویت‌های تنظیم بازار، اضافه کرد: تأمین کالا و ذخایر راهبردی با اولویت تولید داخل، تسریع در اصلاح شبکه‌های توزیع و کنترل انبار‌ها و مراکز نگهداری را در خصوص تنظیم بازار دنبال می‌کنیم.

وی در این باره گفت: فرایند‌های مرتبط با سیاستگذاری را در حوزه تنظیم بازار با لحاظ کردن مشارکت حداکثری بخش خصوصی در دستور کار داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با تاکید بر الکترونیکی کردن توزیع کالاها، افزود: از ظرفیت اتاق‌های اصناف، تعاون، سازمان میادین ومیوه و تره بار استفاده می‌کنیم.

کلامی ادامه داد: حفظ سطح مطلوب ذخایر راهبردی برای جلوگیری از هر گونه نوسانات و تلاطم‌های احتمالی بازار از اولویت‌های کاری است.

خبر جدید  نبود نظارت عامل گرانی موز

وی گفت: از کارکرد‌های بورس برای تنظیم بازار به خصوص در پتروشیمی و فولاد استفاده می‌کنیم و برای افزایش کارآیی نظارت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری دستگاه‌های مرتبط برنامه ریزی داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت همچنین افزود: اجرای طرح‌های ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی را در دستور کار داریم و تدوین و اجرای تقویم تنظیم بازار را دنبال می‌کنیم و مجموع سیاستگذاری‌ها باعث شده است که در سال ۹۸ کمبود کالایی نداشته باشیم.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید صنوف رقابتی باشند
کلامی با اشاره به نقش و جایگاه صنوف خرده فروشی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید صنوف رقابتی شوند و فرش قرمز برای تولید داخل پهن کنند یعنی به دنبال تولید کننده داخلی برای ارائه کالا‌های تولیدی آن‌ها در فروشگاه‌های خود باشند.

خبر جدید  دلیل استیضاح وزیر کشاورزی چه بود؟

وی با بیان اینکه تعیین دامنه کالا‌های مشمول قیمت گذاری تثبیتی، حمایتی و توافقی جزو اولویت‌های تنظیم بازار است، افزود: ۱۲ قلم کالای پرمصرف لبنیات مشمول کالا‌های اولویت اول گروه بندی کالا و خدمات برای قیمت گذاری هستند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: علاوه بر برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار در مراکز استان‌ها، در شهرستان‌های تابعه نیز جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: برخورد با تخلفات درج قیمت غیر واقعی که مهمترین عامل اجحاف در حقوق مصرف کننده است، در اولویت اقدامات سال ۹۹ به خصوص در واحد‌های بسته بندی خواهد بود.
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

0/5 (0 نقد و بررسی)